Zbogom, prehlade! Evo kako da sačuvate zdravlje i imunitet tokom zime

24.01.2023

15:01

kako sačuvati zdravlje

Kako sačuvati zdravlje i imunitet u ovim hladnim danima – pitanje je koje smo barem jednom sebi postavili. Opšte je poznato da je zimi teže sačuvati se od prehlada i raznih infekcija. Zimi se jede jača hrana, ljudi se uglavnom manje kreću… Ali, šta se može učiniti da se stanje imuniteta popravi u vreme hladnih dana? Odgovor na to pitanje konačno je tu!

Kako sačuvati zdravlje?

Uzimajte vitamin C

Ovo je veoma važno jer vitamin C jača imunološki sistem, a jak imunološki sistem najbolja je odbrana od virusa koji vrebaju tokom zime, naročito kada govorimo o gripu i prehladi koji su uobičajeni za to doba godine. Kako biste uneli dovoljno vitamina C u organizam, jedite što više voća i povrća, naročito citrusno voće i paprike.

Oblačite se slojevito

Slojevito oblačenje zimi ima ulogu da sačuva temperaturu tela i spreči preterano znojenje. Iako možda mislite da na taj način vaša modna kombinacija neće doći dovoljno do izražaja, zapravo može biti sasvim suprotan slučaj – upravo su slojevi u garderobi ti koji bi vaš outfit mogli da učine zanimljivijim. Ono što je sigurno jeste da će vam na ovaj način biti toplije, i uvek možete da oduzmete ili dodate jedan sloj po potrebi.

Pročitajte: Zdravo i ukusno – Mira Škorić otkrila recept za jelo koje ćete obožavati FOTO

kako sačuvati zdravlje

Vežbajte na vazduhu

Temperature padaju, ali to ne znači da treba da odustanete od provođenja vremena napolju, naročito kada je reč o fizičkoj aktivnosti. Vežbajte na svežem vazduhu – hladnoća će vam pomoći da ojačate imunološki sistem. To ne moraju da budu nikakve zahtevne vežbe, dovoljno je da uživate u šetnji ili laganom trčanju.

Higijena je vrlo važna

Vlažnost pogoduje razmnožavanju bakterija u prostoru, ali i na koži! Ako se previše utoplite, možete početi da se znojite, a to je pokazatelj da vam telesna temperatura nije usklađena sa onom u prostoru. Pritom, odeća natopljena znojem pravi je raj za razmnožavanje mikroorganizama. Upravo zato bi, ako počnete da se znojite, trebalo da odete pod tuš kako biste se osvežili.

Hidrirajte kožu

Kad temperatura iznenada padne, a vetar počne da duva, koža na rukama može stradati – sigurno vam se bar ponekad tokom hladnijih dana desi da vam koža ispuca, čak se može dogoditi i da od suvoće prokrvari. Zato je važno da je negujete hidratantnim kremama kako biste izbegli da se osuši i postane gruba.

Pročitajte: Probiotik i antialergen – Zašto je kefir tako dobar za zdravlje?

kako sačuvati zdravlje

Pijte čajeve

Ako ste se tokom leta hranili laganije, zimi ćete sigurno, bar delimično, preći na nešto težu hranu. To je i normalno – kad stignu hladni dani, više nam prijaju vruća jela koja gotovo po pravilu imaju više kalorija, a to znači da su naši organi za varenje oterećeniji. Da bi im posao bio makar malo olakšan, treba piti čajeve koji pospešuju varenje – nana, sladić, komorač i kamilica su dobar izbor.

Ne zaboravite vodu

Mnogi misle da je samo tokom leta važno piti dovoljno vode, ali nije tako. Kad s dolaskom hladnijih dana obroci postanu „teži”, tečnost olakšava posao našem digestivnom sistemu, pomažući mu da lakše svari hranu. Preporuka stručnjaka je da se svakog dana pije od 1,5 do 2 l vode, bez obzira na doba godine.

Pročitajte: Recept za uspešan život – Jelena Đoković otkrila šta obavezno radi pre spavanja FOTO

kako sačuvati zdravlje

Dovoljno spavajte

Ako obezbedite sebi dovoljno sna, dajete vremena imunološkom sistemu da se obnovi i na taj način vas zaštiti od bolesti. Ipak, kao što je loše premalo spavati, tako nije dobro ni preterivati!

Budite prilagodljivi

Morate da prilagodite telesnu temperaturu vremenskim uslovima. Ako ste u toploj prostoriji i treba da izađete napolje, gde je hladno, obucite se dok ste unutra, pre nego što se nađete napolju. Isto važi i u obrnutom slučaju – ako treba da uđete u toplu prostoriju spolja, skinite jaknu pre nego što uđete unutra. Na taj način ćete izbeći „temperaturne šokove”.

kako sačuvati zdravlje

Jedite voće i povrće

Voće i povrće spadaju među najzdravije namirnice i pomoći će vam da ojačate imunitet kako biste se lakše izborili sa potencijalnim infekcijama. Ako ste u mogućnosti, kupujte voće i povrće organskog porekla budući da je ono mnogo zdravije.

SLIKE: Unplash

Još iz kategorije